Uchwała Nr XI/78/16 Rady Gminy w Kozielicach z dnia 29 lutego 2016 r. w sprawie zawarcia porozumienia z Gminą Miasto Szczecin dotyczącego powierzenia realizacji zadania publicznego polegającego na objęciu programem interwencyjno-motywacyjnym osób z terenu Gminy Kozielice, zatrzymanych do wytrzeźwienia w Izbie Wytrzeźwień w Szczecinie.
Uchwała Nr XI/78/16
Rady Gminy Kozielice
z dnia 29 lutego 2016 roku
w sprawie zawarcia porozumienia z Gminą Miasto Szczecin dotyczącego powierzenia realizacji zadania publicznego polegającego na objęciu programem interwencyjno - motywacyjnym osób z terenu Gminy Kozielice, zatrzymanych do wytrzeźwienia w Izbie Wytrzeźwień w Szczecinie.
Na postawie art. 18 ust.2 pkt 12 w zw. z art. 10 ust. 1 i 2 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz.1515 ze zm.)) oraz art. 4? ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 1286 ze zm.), Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1.
Wyraża się zgodę na zawarcie porozumienia z Gminą Miasto Szczecin dotyczącego powierzenia realizacji zadania publicznego polegającego na objęciu programem interwencyjno - motywacyjnym osób z terenu Gminy Kozielice zatrzymanych do wytrzeźwienia w Izbie Wytrzeźwień w Szczecinie.
§ 2.
W porozumieniu o którym mowa w § 1. określone zostaną:
-
zasady płatności;
-
terminy sprawozdawczości.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kozielice.
§. 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
Na podstawie art. 4? ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 1286 ze zm.), do zadań własnych gminy należy prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracja społeczna osób uzależnionych od alkoholu.
Na terenie Gminy Kozielice nie funkcjonują placówki typu Izba Wytrzeźwień.
Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015r. poz. 1515 ze zm.), wykonywanie zadań publicznych może być realizowane w drodze współdziałania między jednostkami samorządu terytorialnego, dlatego na mocy art. 74 ust. 1 i 2 tej samej ustawy gminy mogą zawierać porozumienia międzygminne w sprawie powierzenia jednej z nich określonych przez nie zadań publicznych. Gmina wykonująca zadania publiczne objęte porozumieniem przejmuje prawa i obowiązki pozostałych gmin, związane z powierzonymi jej zadaniami, a gminy te mają obowiązek udziału w kosztach realizacji powierzonego zadania
W związku z powyższym zasadne jest zawarcie porozumienia, którego koszty będą finansowane z budżetu Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Andrzej Chodanowski Data wytworzenia:
14 mar 2016
Osoba dodająca informacje
Andrzej Chodanowski Data publikacji:
14 mar 2016, godz. 09:21
Osoba aktualizująca informacje
Andrzej Chodanowski Data aktualizacji:
31 maj 2016, godz. 10:28