Uchwała Nr XIII/94/16 Rady Gminy Kozielice z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie organizowania gminnych przewozów pasażerskich.
Uchwała Nr XIII/94/16
Rady Gminy Kozielice
z dnia 17 czerwca 2016 roku
w sprawie organizowania gminnych przewozów pasażerskich.
Na podstawie art. 7 ust. pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ze zm.) oraz art. 7 ust. 1 pkt. 1 lit. a i art. 8 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1440 ze zm.) Rada Gminy Kozielice uchwala, co następuje:
§ 1. Gmina Kozielice, jako organizator przewozów o charakterze użyteczności publicznej organizuje gminne przewozy pasażerskie w celu zapewnienia mieszkańcom potrzeb w zakresie przemieszczania się na terenie Gminy.
§ 2. 1. Określa się sieć komunikacyjną, na której planowane jest od dnia 1 stycznia 2017 r. wykonywanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej na terenie Gminy Kozielice w gminnych przewozach pasażerskich.
2. Sieć składać się będzie z następujących linii komunikacyjnych:
1) Załęże - Tetyń - Maruszewo - Trzebórz - Mielno Pyrzyckie - Siemczyn - Kozielice - Łozice-Rokity - Pyrzyce,
2) Załęże - Tetyń - Trzebórz - Przydarłów - Pyrzyce ,
3) Pyrzyce ul. Dworcowa - Pyrzyce ul. Mickiewicza - Kozielice - Trzebórz - Mielno Pyrzyckie - Mielno Pyrzyckie kolonia - Siemczyn - Kozielice,
4) Kozielice - Przydarłów - Krzemlin - Mielęcinek - Mielęcin - Pstrowice - Nowielin,
5) Kozielice - Łozice - Czarnowo - Rokity,
6) Kozielice - Tetyń - Maruszewo - Załęże.
§ 3. Ustala się, że wybór operatora w gminnych przewozach pasażerskich nastąpi na podstawie art. 19 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kozielice.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Uzasadnienie
Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym nakłada na jednostki samorządu terytorialnego nowe zadania - obowiązek organizowania publicznego transportu zbiorowego. Wiąże się on m.in. z koniecznością określenia linii komunikacyjnych o charakterze użyteczności publicznej, wyboru operatora (przewoźnika), który będzie świadczył usługi przewozowe na tych liniach, oraz wskazania standardów jakościowych i wymagań, jakie muszą spełnić przewoźnicy ubiegający się o obsługę linii użyteczności publicznej.
Zasadne jest przyjęcie ww. uchwały.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Andrzej Chodanowski Data wytworzenia:
23 cze 2016
Osoba dodająca informacje
Andrzej Chodanowski Data publikacji:
23 cze 2016, godz. 13:05
Osoba aktualizująca informacje
Andrzej Chodanowski Data aktualizacji:
23 cze 2016, godz. 13:05