Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Kozielice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Uchwała Nr XXI/133/20 Rady Gminy Kozielice z dnia 22 października 2020 roku w sprawie zasad udzielania dotacji celowej spółkom wodnym, trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania


Uchwała Nr XXI/133/20

Rady Gminy Kozielice

z dnia 22 października 2020 roku

w sprawie zasad udzielania dotacji celowej spółkom wodnym, trybu postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposobu jej rozliczania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) oraz art. 443 ust. 4 ustawy z 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2020 r. poz. 310), uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Spółka wodna działająca na terenie Gminy Kozielice może uzyskać z budżetu Gminy pomoc finansową w formie dotacji celowej na:

1) finansowanie lub dofinansowanie zadań związanych z bieżącym utrzymaniem wód i urządzeń wodnych;

2) finansowanie lub dofinansowanie inwestycji realizowanych na terenie Gminy Kozielice.

2. W przypadku ubiegania się o dotację przez spółkę wodną prowadzącą działalność gospodarczą, udzielone dofinansowanie będzie stanowić pomoc de minimis w rozumieniu Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz.Urz.UE.L 352 s. 1 z 2013 r.).

3. Wysokość udzielonej dotacji dla spółki wodnej nie może przekroczyć 80 % kosztów realizacji zadania.

4. Wysokość środków przeznaczonych na pomoc finansową, o której mowa w § 1 ust. 1 jest określana w budżecie Gminy na dany rok.

§ 2. 1. Przyznanie pomocy finansowej, o której mowa w § 1 ust. 1 następuje na podstawie pisemnego wniosku spółki wodnej, składanego do Wójta Gminy Kozielice.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:

1) pełną nazwę wnioskodawcy wraz z numerem identyfikacji podatkowej;

2) adres wnioskodawcy;

3) datę i numer wpisu do katastru wodnego;

4) numer rachunku bankowego wnioskodawcy;

5) dane osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy;

6) wielkość wnioskowanej dotacji;

7) szczegółowy opis zadania;

8) miejsce i termin realizacji zadania;

9) harmonogram realizacji zadania;

10) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz wskazania źródeł finansowania zadania;

11) podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy.

3. Wzór wniosku o przyznanie dotacji stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

4. Do wniosku należy dołączyć:

1) aktualny dokument rejestrowy oraz statut wnioskodawcy;

2) oświadczenie, że spółka wodna nie działa w celu osiągnięcia zysku;

3) potwierdzony za zgodność z oryginałem budżet spółki wodnej na rok, w którym wnioskuje o udzielenie dotacji.

5. Spółki wodne ubiegające się o pomoc de minimis, powinny dołączyć:

1) zaświadczenie o wysokości pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie, jakie otrzymały w roku, w którym ubiegają się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenie o wysokości tej pomocy w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

2) inne niezbędne informacje, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. Nr 53, poz. 311 ze zm).

6. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych wniosku Wójt Gminy wzywa wnioskodawcę do usunięcia uchybień w wyznaczonym terminie.

7. Wniosek, którego uchybienia nie zostały usunięte przez wnioskodawcę w wyznaczonym terminie nie podlega rozpatrzeniu.

§ 3. 1. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Wójt Gminy.

2. Wójt Gminy pisemnie zawiadamia wnioskodawcę o sposobie rozpatrzenia wniosku oraz wysokości udzielonej dotacji, wzywając jednocześnie wnioskodawcę, któremu ma być udzielona dotacja, do zawarcia umowy.

3. Warunkiem udzielenia dotacji jest zawarcie pisemnej umowy między spółką wodną, a Gminą Kozielice.

§ 4. 1. Spółka wodna zobowiązana jest do rozliczenia dotacji w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania.

2. Rozliczenie dotacji następuje w formie sprawozdania z realizacji zadania, które powinno zawierać:

1) pełną nazwę spółki wodnej, wraz z numerem identyfikacji podatkowej;

2) adres spółki wodnej;

3) datę i numer wpisu do katastru wodnego;

4) dane osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy;

5) wysokość rozliczanej dotacji;

6) szczegółowy opis zrealizowanego zadania;

7) termin i miejsce realizacji zadania;

8) harmonogram zrealizowanego zadania;

9) zestawienie poniesionych kosztów realizacji zadania oraz wskazania źródeł ich finansowania;

10) podpisy osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu spółki wodnej.

3. Wzór sprawozdania z realizacji zadania stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

4. Do sprawozdania należy dołączyć:

1) uwierzytelnione kserokopie dokumentów potwierdzających wykorzystanie dotacji;

2) uwierzytelnione kserokopie protokołu odbioru robót, jeżeli ze względu na rodzaj wykonywanych zadań wymagane było sporządzenie protokołu.

5. W przypadku braku lub niewłaściwego zrealizowania zadania lub niepełnego wykorzystania środków dotacji, dotacja lub jej część, w wysokości wynikającej z rozliczenia podlega zwrotowi.

§ 5. W sprawach dotyczących udzielania i rozliczania dotacji stosuje się przepisy ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869).

§ 6. 1. Wójt Gminy Kozielice lub osoba przez niego upoważniona może dokonać kontroli stanu realizacji zadania.

2. Spółka wodna jest zobowiązana do udostępnienia na każde wezwanie osób, o których mowa w ust. 1, wszelkiej dokumentacji niezbędnej do dokonania oceny prawidłowości wykonania zadania.

3. Zakres kontroli może obejmować:

1) kontrolę faktycznego sposobu wykonania zadania, jego terminowości, rzetelności oraz zgodności z umową;

2) kontrolę dokumentów związanych z realizacją zadania, w tym prawidłowości dokumentacji wymaganej przepisami prawa oraz określonej w postanowieniach umowy.

4. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości na podstawie dokonanej oceny wykonania zadania Wójt Gminy ma prawo:

1) wskazać spółce wodnej sposób usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości;

2) żądać zwrotu dotacji na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.

5. Dotacja celowa udzielona z budżetu Gminy:

1) wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem,

2) pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości,

3) niewykorzystana w całości lub części,

- podlega zwrotowi do budżetu Gminy na zasadach określonych przepisami ustawy o finansach publicznych.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kozielice.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący

Rady Gminy Kozielice

..........................................

Załącznik nr 1

do uchwały Nr XXI/133/20 z dnia 22.10.20r.

Rady Gminy Kozielice

WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI CELOWEJ

Z BUDŻETU GMINY KOZIELICE

NA BIEŻĄCE UTRZYMANIE WÓD I URZĄDZEŃ WODNYCH ORAZ NA FINANSOWANIE LUB DOFINANSOWANIE INWESTYCJI

NA TERENIE GMINY KOZIELICE

I. DANE WNIOSKODAWCY

1) Nazwa wnioskodawcy:

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

2) NIP wnioskodawcy:

……………………………………………………………………………………………

3) Adres wnioskodawcy:

……………………………………………………………………………………………

4) Data i numer wpisu do katastru wodnego:

……………………………………………………………………………………………

5) Nazwa banku i numer rachunku bankowego:

……………………………………………………………………………………………

6) Dane osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy:

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

II. WIELKOŚĆ WNIOSKOWANEJ DOTACJI

Wnioskowana kwota dotacji:

……………………………………………………………………………………………

słownie:

……………………………………………………………………………………………

III. OPIS ZADANIA PRZEZNACZONEGO DO REALIZACJI Z WNIOSKOWANEJ DOTACJI

1) Zakres przedmiotowy zadania:

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

2) Zakładane rezultaty realizacji zadania:

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

3) Termin i miejsce realizacji zadania:

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

4) Harmonogram realizacji zadania:

Okres realizacji

Rodzaj podejmowanych działań

IV. KALKULACJA PRZEWIDYWANYCH KOSZTÓW REALIZACJI ZADANIA ORAZ WSKAZANIE űRÓDEŁ FINANSOWANIA ZADANIA

1) Kalkulacja przewidywanych kosztów zadania:

Rodzaj planowanych wydatków

Łączna wartość planowanych wydatków

Wysokość wydatków sfinansowanych z dotacji

Wysokość wydatków

sfinansowanych ze środków własnych

2) Zestawienie źródeł finansowania zadania:

űródła finansowania zadania

Łączna wartość planowanych wydatków

Udział poszczególnych źródeł finansowania w łącznej wartości zadania w %

V. DODATKOWE UWAGI

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

VI. PODPISY OSÓB UPOWAŻNIONYCH DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU WNIOSKODAWCY

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

Załączniki:

1) aktualny odpis dokumentów rejestrowych

2) statut spółki

3) oświadczenie, że spółka wodna nie działa w celu osiągnięcia zysku

4) budżet spółki wodnej

Załącznik nr 2

do uchwały Nr XXI/133/20 z dnia 22.10.20r.

Rady Gminy Kozielice

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA ZWIĄZANEGO

Z UTRZYMANIEM WÓD I URZĄDZEŃ WODNYCH

ORAZ INWESTYCJI NA TERENIE GMINY KOZIELICE,

NA KTÓRE UDZIELONA ZOSTAŁA DOTACJA

I. DANE WNIOSKODAWCY

1) Nazwa wnioskodawcy:

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

2) NIP wnioskodawcy:

……………………………………………………………………………………………

3) Adres wnioskodawcy:

……………………………………………………………………………………………

4) Data i numer wpisu do katastru wodnego:

……………………………………………………………………………………………

5) Nazwa banku i numer rachunku bankowego:

……………………………………………………………………………………………

6) Dane osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy:

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

II. WIELKOŚĆ ROZLICZANEJ DOTACJI

Wnioskowana kwota dotacji:

……………………………………………………………………………………………

słownie:

……………………………………………………………………………………………

III. OPIS ZADANIA ZREALIZOWANEGO Z WNIOSKOWANEJ DOTACJI

1) Zakres przedmiotowy zadania:

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

2) Zakładane rezultaty realizacji zadania:

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

3) Termin i miejsce realizacji zadania:

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

4) Harmonogram realizacji zadania:

Okres realizacji

Rodzaj podejmowanych działań

IV. ZESTAWIENIE PONIESIONYCH KOSZTÓW REALIZACJI ZADANIA ORAZ WSKAZANIE űRÓDEŁ ICH FINANSOWANIA:

1) Zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki związane z realizacją zadania:

Nr dokumentu

Data wystawienia dokumentu

Rodzaj wydatku

Kwota wydatku

Kwota wydatku sfinansowana z dotacji

Kwota wydatku sfinansowana ze środków własnych

2) Kalkulacja poniesionych kosztów realizacji zadania:

Rodzaj poniesionych wydatków

Łączna wartość poniesionych wydatków

Wysokość wydatków sfinansowanych z dotacji

Wysokość wydatków

sfinansowanych ze środków własnych

2) Zestawienie źródeł finansowania zadania:

űródła finansowania zadania

Łączna wartość poniesionych wydatków

Udział poszczególnych źródeł finansowania w łącznej wartości zadania w %

Dotacja z budżetu gminy

Środki własne

Inne

Razem

V. DODATKOWE UWAGI

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

VI. PODPISY OSÓB UPOWAŻNIONYCH DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU WNIOSKODAWCY

……………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………

Załączniki:

1) ……………………………

2) ……………………………

3) ……………………………

4) ……………………………

UZASADNIENIE

Wykonywanie, utrzymywanie oraz eksploatacja urządzeń służących m. in. do ochrony przed powodzią, melioracji wodnych i prowadzenia racjonalnej gospodarki na terenach zmeliorowanych, należą do zadań spółek wodnych. Realizacja wyżej wymienionych zadań wymaga nakładów finansowych. Urządzenia melioracji wodnych szczegółowych na terenie gminy Kozielice, to urządzenia o kilkudziesięcioletnim okresie eksploatacji, w związku z czym rosną ich koszty utrzymania, a przychody spółek ze składek członkowskich od rolników są nie wystarczające na ich realizację.

Spółki wodne na wyżej wymienione zadania mogą otrzymać pomoc finansową, m. in.

od gmin. Pomoc polega na udzielaniu spółkom dotacji celowej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj: Dz. U. z 2019 r., poz. 869 z późn. zm.). Zasady udzielania dotacji celowej, tryb postępowania sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczania musi być określony przez radę gminy w drodze uchwały. Dotacji udziela się na podstawie umowy zawartej miedzy gminą a spółką wodną.

Gmina Kozielice chcąc udzielić pomoc finansową Spółce Wodnej musi określić zasady udzielania dotacji dla spółek wodnych działających na terenie gminy, tryb postępowania o udzielenie dotacji oraz sposób jej rozliczania zgodnie z art. 443 ust. 4 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2019 r. poz. 534 z późn. zm.).


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
02 11 2020 12 42 24 uchwala nr133 (PDF, 74.60Kb) 2020-11-02 12:42:24 75
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Informatyk gminy Kozielice

Data wytworzenia:
02 lis 2020

Osoba dodająca informacje

Marek Informatyk gminy Kozielice

Data publikacji:
02 lis 2020, godz. 12:42

Osoba aktualizująca informacje

Marek Informatyk gminy Kozielice

Data aktualizacji:
02 lis 2020, godz. 12:42