Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Kozielice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Kozielicach ogłasza nabór na stanowisko ASYSTENTA RODZINY


Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej
w Kozielicach

ogłasza nabór na stanowisko:

ASYSTENTA RODZINY 

Forma zatrudnienia: umowa o pracę, pełen etat w systemie zadaniowego czasu pracy

(umowa na czas określony z przedłużeniem na czas nieokreślony,

40 godz./tygodniowo)


Przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień 2021.

Termin składania dokumentów: do 25 sierpnia 2021 r.

1.Wymagania konieczne:

a) posiadanie obywatelstwa polskiego,

b) korzystanie z pełni praw publicznych

c) nieposzlakowana opinia,

d) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,

e) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,

f) wykształcenie;

  • wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna

  • lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną

  • lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną

  • lub co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.

g) kandydat/kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona,

h) kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek został na niego/nią nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;

2. Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość obsługi komputera i programów biurowych,

  2. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,

  3. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,

  4. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

  5. komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,

  6. umiejętność współpracy w zespole,

  7. odporność na sytuacje stresowe,

  8. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,

  9. prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu,

  10. znajomość przepisów Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną.

3. Preferowane cechy osobowościowe kandydatów:

  1. empatia;

  2. komunikatywność;

  3. odpowiedzialność;

  4. kreatywność;

  5. obowiązkowość;

  6. rzetelność;

  7. zaangażowanie i odporność na stres;

  8. zdolności organizacyjne;

          

4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;

  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;

  1. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

  2. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

  1. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

  2. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

  3. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

  4. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

  5. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem" (Dz. U. z 2019 r. poz. 473);

  1. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

  2. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;

  3. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

  4. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

  5. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny, w tym:

a/ współpraca, prowadzenie i realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 29 lipca 2015 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2021 r., poz. 1249) - Zespół Interdyscyplinarny;

b/ prowadzenie i realizacja zadań określonych w Ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2021r., poz.1119 z późn. zm.) - Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Asystent rodziny będzie świadczył usługi w miejscu zamieszkania rodziny lub towarzyszył rodzinie poza miejscem zamieszkania w godzinach od 7.30 do 15.30, dopuszcza się by asystent pracował po wskazanych godzinach w wypadkach tego wymagających.

5. Wymagane dokumenty:

  1. CV z przebiegiem nauki i pracy zawodowej;

  2. List motywacyjny + kwestionariusz dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie;

  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje;

  4. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych;

  5. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;

  6. Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;

  7. Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;

  1. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego o następującej treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE(RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),

  2. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w składanych dokumentach innych niż wymienione w art. 22? § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy ( tj. Dz.U. z 2019 r. poz.1040 z późn. zm.) przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Kozielicach, celem przeprowadzenia rekrutacji, wyboru pracownika i zawarcia umowy o pracę, zawierające deklarację, że kandydat został poinformowany o prawach i obowiązkach pracownika oraz, że przyjmuje do wiadomości, iż podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Uwaga! W wypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały w/w dokumentów.

6. Postępowanie rekrutacyjne:

Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:

Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej,

Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Urzędu Gminy w Kozielicach i dokonanie wyboru pracownika na jej podstawie.

7. Termin i sposób składania ofert:

Dokumenty (w zamkniętej kopercie) należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Kozielicach lub pocztą na adres:

Urząd Gminy

Kozielice 73

74 -204 Kozielice

w terminie do 25 sierpnia 2021 r.

( liczy się data wpływu oferty do Sekretariatu Urzędu Gminy do godz. 15:00 )

Aplikacje niekompletne lub które wpłyną do Urzędu Gminy Kozielice po określonym terminie

nie będą rozpatrywane

O terminie rozmowy kwalifikacyjnej wybrani kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie, drogą telefoniczną. Informacja o wynikach konkursu umieszczona będzie na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Kozielicach oraz na stronie internetowej: www.bip.kozielice.pl

Kierownik

Ośrodka Pomocy Społecznej

w Kozielicach

/-/ Jolanta Zięba

Klauzula informacyjna - Rekrutacja

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Kozielicach;

  2. dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w OPS Kozielice:
    e-mail: kozielice.ops@wp.pl;

  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji na podstawie określonej w przepisach prawa: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z Ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, Ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych;

  4. Pani/Pana dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa i wewnętrznych regulacji dotyczących archiwizowania danych obowiązujących w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kozielicach;

  5. w przypadku, gdy przepisy szczególne nie stanowią inaczej posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, przenoszenia danych oraz usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Prawo do przenoszenia danych oraz żądania usunięcia danych przysługuje w zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody. Przysługuje Pani / Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie; powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem;

  6. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do UODO, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;

  7. podanie danych osobowych wskazanych w ww. przepisach jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne do realizacji w/w celów a w pozostałym zakresie jest dobrowolne;

  8. dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.

Kozielice dnia 02.08.2021 r.


Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Informatyk gminy Kozielice

Data wytworzenia:
02 sie 2021

Osoba dodająca informacje

Marek Informatyk gminy Kozielice

Data publikacji:
02 sie 2021, godz. 15:01

Osoba aktualizująca informacje

Marek Informatyk gminy Kozielice

Data aktualizacji:
02 sie 2021, godz. 15:01