Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Kozielicach ogłasza nabór na stanowisko ASYSTENTA RODZINY
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej
w Kozielicach
ogłasza nabór na stanowisko:
ASYSTENTA RODZINY
Forma zatrudnienia: umowa o pracę, pełen etat w systemie zadaniowego czasu pracy
(umowa na czas określony z przedłużeniem na czas nieokreślony,
40 godz./tygodniowo)
Przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień 2021.
Termin składania dokumentów: do 25 sierpnia 2021 r.
1.Wymagania konieczne:
a) posiadanie obywatelstwa polskiego,
b) korzystanie z pełni praw publicznych
c) nieposzlakowana opinia,
d) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
f) wykształcenie;
wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną
lub co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną.
g) kandydat/kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona,
h) kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek został na niego/nią nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
2. Wymagania dodatkowe:
znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
umiejętność współpracy w zespole,
odporność na sytuacje stresowe,
umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu,
znajomość przepisów Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną.
3. Preferowane cechy osobowościowe kandydatów:
empatia;
komunikatywność;
odpowiedzialność;
kreatywność;
obowiązkowość;
rzetelność;
zaangażowanie i odporność na stres;
zdolności organizacyjne;
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
wspieranie aktywności społecznej rodzin;
motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem" (Dz. U. z 2019 r. poz. 473);
prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny, w tym:
a/ współpraca, prowadzenie i realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 29 lipca 2015 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2021 r., poz. 1249) - Zespół Interdyscyplinarny;
b/ prowadzenie i realizacja zadań określonych w Ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2021r., poz.1119 z późn. zm.) - Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Asystent rodziny będzie świadczył usługi w miejscu zamieszkania rodziny lub towarzyszył rodzinie poza miejscem zamieszkania w godzinach od 7.30 do 15.30, dopuszcza się by asystent pracował po wskazanych godzinach w wypadkach tego wymagających.
5. Wymagane dokumenty:
CV z przebiegiem nauki i pracy zawodowej;
List motywacyjny + kwestionariusz dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie;
Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje;
Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych;
Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;
Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego o następującej treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE(RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),
Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w składanych dokumentach innych niż wymienione w art. 22? § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy ( tj. Dz.U. z 2019 r. poz.1040 z późn. zm.) przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Kozielicach, celem przeprowadzenia rekrutacji, wyboru pracownika i zawarcia umowy o pracę, zawierające deklarację, że kandydat został poinformowany o prawach i obowiązkach pracownika oraz, że przyjmuje do wiadomości, iż podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Uwaga! W wypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały w/w dokumentów.
6. Postępowanie rekrutacyjne:
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej,
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Urzędu Gminy w Kozielicach i dokonanie wyboru pracownika na jej podstawie.
7. Termin i sposób składania ofert:
Dokumenty (w zamkniętej kopercie) należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Kozielicach lub pocztą na adres:
Urząd Gminy
Kozielice 73
74 -204 Kozielice
w terminie do 25 sierpnia 2021 r.
( liczy się data wpływu oferty do Sekretariatu Urzędu Gminy do godz. 15:00 )
Aplikacje niekompletne lub które wpłyną do Urzędu Gminy Kozielice po określonym terminie
nie będą rozpatrywane
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej wybrani kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie, drogą telefoniczną. Informacja o wynikach konkursu umieszczona będzie na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Kozielicach oraz na stronie internetowej: www.bip.kozielice.pl
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej
w Kozielicach
/-/ Jolanta Zięba
Klauzula informacyjna - Rekrutacja
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Kozielicach;
dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych w OPS Kozielice:
e-mail: kozielice.ops@wp.pl;Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji na podstawie określonej w przepisach prawa: art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z Ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, Ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych;
Pani/Pana dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa i wewnętrznych regulacji dotyczących archiwizowania danych obowiązujących w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kozielicach;
w przypadku, gdy przepisy szczególne nie stanowią inaczej posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, przenoszenia danych oraz usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Prawo do przenoszenia danych oraz żądania usunięcia danych przysługuje w zakresie, w jakim Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody. Przysługuje Pani / Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie; powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem;
ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do UODO, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
podanie danych osobowych wskazanych w ww. przepisach jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne do realizacji w/w celów a w pozostałym zakresie jest dobrowolne;
dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały profilowaniu.
Kozielice dnia 02.08.2021 r.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
02 08 2021 15 01 28 1 kwestionariusz-osobowy-dla-osoby-ubiegajacej-sie-o-zatrudnienie (PDF, 65.30Kb) | 2021-08-02 15:01:28 | 84 | |
02 08 2021 15 01 28 2 oswiadczenie-kandydata-na-asystenta (PDF, 76.43Kb) | 2021-08-02 15:01:28 | 52 | |
02 08 2021 15 01 29 3 oswiadczenie-o-korzystaniu-z-praw-publicznych (PDF, 77.07Kb) | 2021-08-02 15:01:29 | 52 | |
02 08 2021 15 01 29 4 oswiadczenie-o-stanie-zdrowia (PDF, 76.03Kb) | 2021-08-02 15:01:29 | 16 | |
02 08 2021 15 01 29 5 zgoda-rekrutacja - rodo (PDF, 96.88Kb) | 2021-08-02 15:01:29 | 26 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Informatyk gminy Kozielice Data wytworzenia:
02 sie 2021
Osoba dodająca informacje
Marek Informatyk gminy Kozielice Data publikacji:
02 sie 2021, godz. 15:01
Osoba aktualizująca informacje
Marek Informatyk gminy Kozielice Data aktualizacji:
02 sie 2021, godz. 15:01