Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Kozielice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 27.2019 Wójta Gminy Kozielice z dnia 27 marca 2019 r. w sprawie powołania stałej komisji likwidacyjnej do przeprowadzenia likwidacji środków trwałych, określenia trybu jej pracy w Urzędzie Gminy Kozielice

Zarządzenie Nr 27.2019

Wójta Gminy Kozielice

z dnia 27 marca 2019 r.

 

w sprawie: powołania stałej komisji likwidacyjnej do przeprowadzenia likwidacji środków trwałych, określenia trybu jej pracy w Urzędzie Gminy Kozielice.

 

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2018 r., poz. 994, ze zm.) oraz w związku z art. 53 ust.1, art. 68 ust. 1 i art. 69 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2077, z 2018 r. poz. 62, 1000, 1366, 1669, 1693, 2245, 2354, 2500, z 2019 r. poz. 303, 326.) i art. 4 ust. 1 i ust. 3 pkt 4 oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351) oraz na podstawie Zarządzenia Nr 26.2019 Wójta Gminy Kozielice w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego będącymi w dyspozycji urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy Kozielice, zarządza się co następuje:

§ 1. Powołuję stałą komisję likwidacyjną zwaną dalej „komisją”, do przeprowadzenia likwidacji środków trwałych, będących w ewidencji Urzędu Gminy w Kozielicach oraz pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, w następującym składzie:

1) Mirosław Rabiega – przewodniczący komisji.

2) Damian Woźniak – zastępca przewodniczącego,

3) Anida Hajduk – członek,

4) Ilona Mocarska – członek,

5) Justyna Zybała – członek,

6) Beata Stasiak – członek.

 

§ 2.1. Komisja ma obowiązek prowadzić postępowanie likwidacyjne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w trybie pracy określonym w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.

2. Likwidacji składników majątku ruchomego dokonuje się zgodnie z zasadami określonymi w Zarządzeniu Nr 26.2019 Wójta Gminy Kozielice z dnia 26 marca 2019 r.

3. Wzór wniosku o likwidację zawiera załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się przewodniczącemu stałej komisji likwidacyjnej.

 

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 27.2019

Wójta Gminy Kozielice z dnia 27.03.2019 r.

 

 

 

TRYB PRACY STAŁEJ KOMISJI LIKWIDACYJNEJ DZIAŁAJĄCEJ PRZY URZĘDZIE GMINY W KOZIELICACH

 

§ 1.1. Komisja wykonuje powierzone jej zadania w składzie co najmniej 3 osobowym, pod kierownictwem przewodniczącego komisji. W przypadku nieobecności przewodniczącego, pracami komisji kieruje zastępca przewodniczącego komisji.

2. W celu sprawnego przeprowadzenia likwidacji, komisja może korzystać z pomocy pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy w Kozielicach.

§ 2.1. Do zakresu zadań komisji likwidacyjnej należy:

1) analiza dostarczonej dokumentacji w celu oceny przydatności składnika do dalszego

użytkowania, a w razie konieczności oględziny proponowanego do likwidacji składnika

majątkowego, zużytego lub zbędnego,

2) zbadanie, czy zgłoszone do likwidacji składniki majątku były użytkowane zgodnie z ich

przeznaczeniem, właściwie konserwowane, zabezpieczone przed zniszczeniem,

uszkodzeniem itp.,

3) ustalenie sposobu likwidacji zgłoszonych do wycofania z dalszego użytkowania

składników poprzez: zgniecenie, złomowanie, itd.

4) dokonanie fizycznej likwidacji zużytych składników majątkowych, stanowiących własność

Gminy Kozielice,

5) sporządzenie zgodnie z wzorem protokołu likwidacyjnego z przeprowadzonej likwidacji.

2. Jeżeli w wyniku oceny komisja uzna, iż wskazany składnik majątku nie podlega likwidacji, komisja wskazuje sposób jego zagospodarowania i na tą okoliczność sporządza wniosek z posiedzenia, który przedstawia do zaakceptowania Wójtowi Gminy Kozielice.

3. Do zadań przewodniczącego stałej komisji likwidacyjnej należy:

1) przyjmowanie od osoby materialnie odpowiedzialnej za powierzone mienie lub

przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej wniosków w sprawie przeprowadzenia

likwidacji,

2) organizowanie pracy komisji,

3) nadzór nad prawidłowością pracy komisji,

4) wskazanie osób zobowiązanych do pomocy przy procesie likwidacyjnym,

5) stawianie wniosków w sprawie dokonania zmian w składzie osobowym komisji lub jego

uzupełnienia,

6) organizowanie prac przygotowawczych do likwidacji składników majątkowych,

7) stawianie, w uzasadnionych przypadkach, wniosków w sprawie przebiegu likwidacji,

8) sporządzenie wspólnie z pozostałymi członkami komisji protokołu końcowego z przebiegu

likwidacji zawierającego wszystkie istotne dla jej przebiegu informacje, podpisanego przez

wszystkich członków komisji likwidacyjnej, obecnych przy likwidacji.

4. Do zadań członków stałej komisji likwidacyjnej należy:

1) określenie sposobu likwidacji składników majątku,

2) opracowanie planu przeprowadzenia likwidacji i jej harmonogramu,

3) realizacja planu likwidacji zgodnie z ustalonym harmonogramem,

4) organizowanie procesu likwidacji w sposób nie zakłócający normalnego funkcjonowania

urzędu,

5) przekazywanie przewodniczącemu stałej komisji likwidacyjnej informacji o wszelkich

stwierdzonych w toku likwidacji nieprawidłowościach, zwłaszcza w zakresie gospodarki

składnikami majątkowymi i zabezpieczenia ich przed zniszczeniem.

 

§ 3. Po dokonaniu likwidacji komisja likwidacyjna przygotowuje stosowne dokumenty, których

rodzaj i wzór określa Zarządzenie Nr 26.2019 Wójta Gminy Kozielice.

 

§ 4.1. Końcowy protokół z likwidacji sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach i przekazuje się niezwłocznie do zatwierdzenia Wójtowi Gminy Kozielice.

2. Zatwierdzony protokół otrzymują po jednym egzemplarzu:

1) Skarbnik Gminy Kozielice,

2) Przewodniczący komisji likwidacyjnej,

3) osoba materialnie odpowiedzialna za majątek.

 

 

Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 27.2019

Wójta Gminy Kozielice z dnia 27.03.2019

 

............................................                                                                                                           dnia ...............................................

   ( pieczątka jednostki )

 

WNIOSEK DO KOMISJI LIKWIDACYJNEJ

Urzędu Gminy w Kozielicach

 

Składam niniejszy wniosek o przeprowadzenie likwidacji poniższych składników majątkowych:

 

Lp.

Nazwa składnika

Numer

inwent.

Data nabycia

Cena jednostk.

(zł.)

Ilość

szt.

Wartość

początk.

Wartość

umorzona

Uwagi

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE WNIOSKU:

…………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………….

 

 

………………………………………….

(podpis osoby składającej wniosek)

 

Egz. 1 – przewodniczący stałej komisji likwidacyjnej

Egz. 2 – osoba odpowiedzialna za powierzone mienie


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
16 04 2019 09 53 48Zarz dzenie nr 27 2019 (PDF, 71.31Kb) 2019-04-16 09:53:48 74
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Informatyk gminy Kozielice

Data wytworzenia:
16 kwi 2019

Osoba dodająca informacje

Marek Informatyk gminy Kozielice

Data publikacji:
16 kwi 2019, godz. 09:53

Osoba aktualizująca informacje

Marek Informatyk gminy Kozielice

Data aktualizacji:
16 kwi 2019, godz. 09:53