Zarządzenie Nr 27.2019 Wójta Gminy Kozielice z dnia 27 marca 2019 r. w sprawie powołania stałej komisji likwidacyjnej do przeprowadzenia likwidacji środków trwałych, określenia trybu jej pracy w Urzędzie Gminy Kozielice
Zarządzenie Nr 27.2019
Wójta Gminy Kozielice
z dnia 27 marca 2019 r.
w sprawie: powołania stałej komisji likwidacyjnej do przeprowadzenia likwidacji środków trwałych, określenia trybu jej pracy w Urzędzie Gminy Kozielice.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2018 r., poz. 994, ze zm.) oraz w związku z art. 53 ust.1, art. 68 ust. 1 i art. 69 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2077, z 2018 r. poz. 62, 1000, 1366, 1669, 1693, 2245, 2354, 2500, z 2019 r. poz. 303, 326.) i art. 4 ust. 1 i ust. 3 pkt 4 oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351) oraz na podstawie Zarządzenia Nr 26.2019 Wójta Gminy Kozielice w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego będącymi w dyspozycji urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy Kozielice, zarządza się co następuje:
§ 1. Powołuję stałą komisję likwidacyjną zwaną dalej „komisją”, do przeprowadzenia likwidacji środków trwałych, będących w ewidencji Urzędu Gminy w Kozielicach oraz pozostałych środków trwałych w użytkowaniu, w następującym składzie:
1) Mirosław Rabiega – przewodniczący komisji.
2) Damian Woźniak – zastępca przewodniczącego,
3) Anida Hajduk – członek,
4) Ilona Mocarska – członek,
5) Justyna Zybała – członek,
6) Beata Stasiak – członek.
§ 2.1. Komisja ma obowiązek prowadzić postępowanie likwidacyjne zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w trybie pracy określonym w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Likwidacji składników majątku ruchomego dokonuje się zgodnie z zasadami określonymi w Zarządzeniu Nr 26.2019 Wójta Gminy Kozielice z dnia 26 marca 2019 r.
3. Wzór wniosku o likwidację zawiera załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się przewodniczącemu stałej komisji likwidacyjnej.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 27.2019
Wójta Gminy Kozielice z dnia 27.03.2019 r.
TRYB PRACY STAŁEJ KOMISJI LIKWIDACYJNEJ DZIAŁAJĄCEJ PRZY URZĘDZIE GMINY W KOZIELICACH
§ 1.1. Komisja wykonuje powierzone jej zadania w składzie co najmniej 3 osobowym, pod kierownictwem przewodniczącego komisji. W przypadku nieobecności przewodniczącego, pracami komisji kieruje zastępca przewodniczącego komisji.
2. W celu sprawnego przeprowadzenia likwidacji, komisja może korzystać z pomocy pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy w Kozielicach.
§ 2.1. Do zakresu zadań komisji likwidacyjnej należy:
1) analiza dostarczonej dokumentacji w celu oceny przydatności składnika do dalszego
użytkowania, a w razie konieczności oględziny proponowanego do likwidacji składnika
majątkowego, zużytego lub zbędnego,
2) zbadanie, czy zgłoszone do likwidacji składniki majątku były użytkowane zgodnie z ich
przeznaczeniem, właściwie konserwowane, zabezpieczone przed zniszczeniem,
uszkodzeniem itp.,
3) ustalenie sposobu likwidacji zgłoszonych do wycofania z dalszego użytkowania
składników poprzez: zgniecenie, złomowanie, itd.
4) dokonanie fizycznej likwidacji zużytych składników majątkowych, stanowiących własność
Gminy Kozielice,
5) sporządzenie zgodnie z wzorem protokołu likwidacyjnego z przeprowadzonej likwidacji.
2. Jeżeli w wyniku oceny komisja uzna, iż wskazany składnik majątku nie podlega likwidacji, komisja wskazuje sposób jego zagospodarowania i na tą okoliczność sporządza wniosek z posiedzenia, który przedstawia do zaakceptowania Wójtowi Gminy Kozielice.
3. Do zadań przewodniczącego stałej komisji likwidacyjnej należy:
1) przyjmowanie od osoby materialnie odpowiedzialnej za powierzone mienie lub
przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej wniosków w sprawie przeprowadzenia
likwidacji,
2) organizowanie pracy komisji,
3) nadzór nad prawidłowością pracy komisji,
4) wskazanie osób zobowiązanych do pomocy przy procesie likwidacyjnym,
5) stawianie wniosków w sprawie dokonania zmian w składzie osobowym komisji lub jego
uzupełnienia,
6) organizowanie prac przygotowawczych do likwidacji składników majątkowych,
7) stawianie, w uzasadnionych przypadkach, wniosków w sprawie przebiegu likwidacji,
8) sporządzenie wspólnie z pozostałymi członkami komisji protokołu końcowego z przebiegu
likwidacji zawierającego wszystkie istotne dla jej przebiegu informacje, podpisanego przez
wszystkich członków komisji likwidacyjnej, obecnych przy likwidacji.
4. Do zadań członków stałej komisji likwidacyjnej należy:
1) określenie sposobu likwidacji składników majątku,
2) opracowanie planu przeprowadzenia likwidacji i jej harmonogramu,
3) realizacja planu likwidacji zgodnie z ustalonym harmonogramem,
4) organizowanie procesu likwidacji w sposób nie zakłócający normalnego funkcjonowania
urzędu,
5) przekazywanie przewodniczącemu stałej komisji likwidacyjnej informacji o wszelkich
stwierdzonych w toku likwidacji nieprawidłowościach, zwłaszcza w zakresie gospodarki
składnikami majątkowymi i zabezpieczenia ich przed zniszczeniem.
§ 3. Po dokonaniu likwidacji komisja likwidacyjna przygotowuje stosowne dokumenty, których
rodzaj i wzór określa Zarządzenie Nr 26.2019 Wójta Gminy Kozielice.
§ 4.1. Końcowy protokół z likwidacji sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach i przekazuje się niezwłocznie do zatwierdzenia Wójtowi Gminy Kozielice.
2. Zatwierdzony protokół otrzymują po jednym egzemplarzu:
1) Skarbnik Gminy Kozielice,
2) Przewodniczący komisji likwidacyjnej,
3) osoba materialnie odpowiedzialna za majątek.
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 27.2019
Wójta Gminy Kozielice z dnia 27.03.2019
............................................ dnia ...............................................
( pieczątka jednostki )
WNIOSEK DO KOMISJI LIKWIDACYJNEJ
Urzędu Gminy w Kozielicach
Składam niniejszy wniosek o przeprowadzenie likwidacji poniższych składników majątkowych:
Lp. |
Nazwa składnika |
Numer inwent. |
Data nabycia |
Cena jednostk. (zł.) |
Ilość szt. |
Wartość początk. |
Wartość umorzona |
Uwagi |
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UZASADNIENIE WNIOSKU:
…………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………….
………………………………………….
(podpis osoby składającej wniosek)
Egz. 1 – przewodniczący stałej komisji likwidacyjnej
Egz. 2 – osoba odpowiedzialna za powierzone mienie
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
16 04 2019 09 53 48Zarz dzenie nr 27 2019 (PDF, 71.31Kb) | 2019-04-16 09:53:48 | 74 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Informatyk gminy Kozielice Data wytworzenia:
16 kwi 2019
Osoba dodająca informacje
Marek Informatyk gminy Kozielice Data publikacji:
16 kwi 2019, godz. 09:53
Osoba aktualizująca informacje
Marek Informatyk gminy Kozielice Data aktualizacji:
16 kwi 2019, godz. 09:53