Zarządzenie Nr 4.2015 Wójta Gminy Kozielice z dnia 2 lutego 2015 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kozielicach.
ZARZĄDZENIE Nr 4.2015
WÓJTA GMINY KOZIELICE
z dnia 2 lutego 2015 r.
w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kozielicach.
Na podstawie art. 33 ust. 2 oraz art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, 1318, z 2014 r. poz. 379, 1072) Wójt Gminy w Kozielicach zarządza, co następuje:
§ 1.
Ustala się Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Kozielicach stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Zobowiązuję Sekretarza Gminy do zapoznania pracowników z niniejszym regulaminem.
§ 3.
Tracą moc:
-
Zarządzenie Nr 62.2014 Wójta Gminy Kozielice z dnia 20 listopada 2014 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kozielicach.
-
Zarządzenie Nr 66.2014 Wójta Gminy Kozielice z dnia 15 grudnia 2014 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kozielicach.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Zarządzenia Nr 4.2015
Wójta Gminy Kozielice
z dnia 2 lutego 2015 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY W KOZIELICACH
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
1. Urząd Gminy w Kozielicach, zwany dalej „urzędem”, jest jednostką budżetową gminy i realizuje następujące zadania oraz kompetencje Wójta Gminy Kozielice:
-
własne wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
-
wynikające z innych ustaw szczególnych:
-
własne.
-
zlecone
-
-
przyjęte do realizacji w drodze porozumień.
2. Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów prawa pracy.
3. W Urzędzie zatrudnia się pracowników samorządowych, których status określa:
- wybór,
- powołanie,
- umowa o pracę.
4. Wielkość zatrudnienia w urzędzie w ramach przyznanych środków na wynagrodzenia określa Wójt Gminy.
5. Siedzibą urzędu jest wieś Kozielice 73.
§ 2.
Urząd działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, statutu Gminy Kozielice, niniejszego regulaminu oraz aktów wydanych przez Radę Gminy i Wójta.
§ 3.
1. Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy w Kozielicach zwany dalej „regulaminem” określa szczegółową organizację wewnętrzną oraz zasady funkcjonowania Urzędu Gminy w Kozielicach.
2. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
-
„rada” - Rada Gminy w Kozielicach,
-
„urząd” - Urząd Gminy w Kozielicach.
-
„gmina” - Gmina Kozielice.
-
„wójt” - Wójt Gminy Kozielice.
-
„sekretarz” - Sekretarz Gminy Kozielice.
-
„skarbnik” - Skarbnik Gminy Kozielice.
-
„radca prawny” - Radca Prawny Urzędu Gminy Kozielice
-
„samodzielnym stanowisku” należy przez to rozumieć samodzielne stanowiska pracy będące w strukturze Urzędu Gminy Kozielice.
-
„jednostka pomocnicza” - sołectwa Gminy Kozielice.
-
„jednostka organizacyjna” - urząd i jednostki organizacyjne Gminy Kozielice.
-
„kontroli” należy przez to rozumieć rewizję, lustrację i wizytację.
-
„statucie” należy przez to rozumieć Statut Gminy Kozielice.
ROZDZIAŁ II
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 4.
Urząd funkcjonuje na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału uprawnień i obowiązków oraz indywidualnej odpowiedzialności związanej z wykonywaniem zadań.
§ 5.
-
Wójt kieruje pracą urzędu i wykonuje zadania przy pomocy sekretarza i skarbnika.
-
W czasie nieobecności wójta lub niemożliwości wykonywania swej funkcji zadania i kompetencje w zakresie kierowania urzędem wykonuje sekretarz, a w dalszej kolejności skarbnik.
-
Wójt realizuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych.
-
Osoby wymienione w ust. 2 wykonują zadania wyznaczone przez wójta zapewniając w powierzonym zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów wynikających z zadań urzędu i ponoszą przed wójtem jednoosobową odpowiedzialność za powierzony zakres zadań.
-
Wykonując wyznaczone przez wójta zadania, sekretarz i skarbnik zapewniają kompleksowe rozwiązywanie problemów wynikających z zadań gminy, kontrolują działalność samodzielnych stanowisk pracy realizujących te zadania. Ponadto sekretarz w zakresie ustalonym przez wójta zapewnia sprawne funkcjonowanie urzędu i warunki jego działania, a także organizują pracę urzędu.
§ 6.
-
W skład urzędu wchodzą następujące samodzielne stanowiska pracy:
-
Wójt - symb. - W,
-
Sekretarz Gminy - symb. - S,
-
Skarbnik Gminy - symb. - SG,
-
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych - symb. - OIN,
-
Radca Prawny - symb. - RP,
-
Stanowisko ds. kancelarii urzędu i kancelarii informacji niejawnych - symb. - OK.
-
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego - symb. OC.
-
Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy, kadr, ewidencji ludności i dowodów osobistych - symb. - RGiK,
-
Stanowisko ds. gospodarki komunalnej i działalności gospodarczej - symb. - GKD,
-
Stanowisko ds. gospodarki odpadami, oświaty i księgowości - symb. - OGO,
-
Stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska - symb. - ZPOŚ,
-
Stanowisko ds. budownictwa, inwestycji i zamówień publicznych - symb. - BI,
-
Stanowisko ds. promocji gminy i funduszy pomocowych. - symb. - PFP,
-
Stanowisko ds. podatków i księgowości syntetycznej - symb. - PiK,
-
Stanowisko ds. księgowości budżetowej - symb. - KB,
-
Stanowisko ds. płac i ubezpieczeń społecznych - symb. - PUS,
-
Stanowisko ds. ewidencji własności gminy i gospodarowania nieruchomościami - symb. - GN,
-
Stanowisko ds. windykacji - symb. - WiN,
-
Stanowisko ds. obsługi informatycznej oraz Administratora Bezpieczeństwa Informacji - symb. - OI,
-
Stanowisko ds. hali sportowej - symb. - HS,
-
Stanowiska pomocnicze i obsługi:
-
Konserwator powierzchni płaskich,
-
konserwator-palacz.
-
W uzasadnionych przypadkach w Urzędzie mogą być tworzone inne komórki organizacyjne.
§ 7.
W urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:
1. Wójt Gminy - wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych:
- Ośrodka Pomocy Społecznej,
- Zespołu Szkół,
- Wiejskiego Domu Kultury w Kozielicach,
- Wiejskiego Domu Kultury w Tetyniu.
2. Sekretarz Gminy - kieruje, koordynuje i nadzoruje pracę urzędu i samodzielnych stanowisk do spraw:
- kancelarii urzędu i kancelarii informacji niejawnych,
- obsługi rady gminy, kadr, ewidencji ludności i dowodów osobistych,
- gospodarki komunalnej i działalności gospodarczej,
- gospodarki odpadami, oświaty i księgowości,
- zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska,
- budownictwa, inwestycji i zamówień publicznych,
- promocji gminy i funduszy pomocowych,
- obsługi informatycznej i Administratora Bezpieczeństwa Informacji,
- hali sportowej.
3. Sekretarz Gminy w sprawach organizacyjnych nadzoruje pracę jednostek organizacyjnych:
- Ośrodka Pomocy Społecznej,
- Zespołu Szkół,
- Wiejskiego Domu Kultury w Kozielicach,
- Wiejskiego Domu Kultury w Tetyniu.
4. Skarbnik Gminy - koordynuje i nadzoruje pracę samodzielnych stanowisk do spraw:
- podatków i księgowości syntetycznej,
- windykacji,
- księgowości budżetowej,
- płac i ubezpieczeń społecznych,
- ewidencji własności gminy i gospodarowania nieruchomościami - własność gminy.
-
Skarbnik Gminy w zakresie spraw finansowych nadzoruje pracę jednostek organizacyjnych:
- Ośrodka Pomocy Społecznej,
- Zespołu Szkół,
- Wiejskiego Domu Kultury w Kozielicach,
- Wiejskiego Domu Kultury w Tetyniu.
ROZDZIAŁ III
ZASADY FUNKCJONOWANIA I TRYB PRACY URZĘDU
§ 8.
Urząd działa w oparciu o następujące zasady:
-
-
Praworządności.
-
Służebności wobec społeczności lokalnej.
-
Racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi.
-
Jednoosobowego kierownictwa.
-
§ 9.
-
-
Interesanci przyjmowani i obsługiwani są w godzinach pracy urzędu.
-
Pracownicy urzędu zobowiązani są do właściwego zgodnego z prawem i zasadami współżycia społecznego, załatwiania spraw obywateli, którym należy udzielić pełnej informacji o trybie załatwienia spraw oraz obowiązujących w tym temacie przepisach prawnych.
-
Informacje, zaświadczenia, które wymagają kontaktu z innymi, samodzielnymi stanowiskami pracy, pracownik prowadzący daną sprawę obowiązany jest sam skompletować, chyba że taki tryb wyłączają przepisy prawa.
-
Przy załatwianiu spraw wniesionych przez obywateli stosuje się przepisy kodeksu postępowania administracyjnego, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
-
Czynności biurowe i kancelaryjne regulowane są postanowieniami instrukcji kancelaryjnej oraz zarządzeniami wewnętrznymi.
-
§ 10.
Pracownicy urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań urzędu, działają na podstawie prawa i jego granicach wobec czego są zobowiązani do ścisłego jego przestrzegania.
§ 11.
Prawa i obowiązki urzędników samorządowych określa ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202) oraz regulamin pracy urzędu.
§ 12.
Odpowiedzialność za dyscyplinę pracy, właściwe funkcjonowanie urzędu ponoszą sekretarz oraz skarbnik.
§ 13.
Pracownicy urzędu są odpowiedzialni przed bezpośrednim przełożonym za wykonywanie zadań określonych w zakresach czynności, a w szczególności za:
-
-
zgodność z prawem opracowywanych projektów decyzji administracyjnych, uchwał rady i zarządzeń wójta,
-
właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów,
-
dokładną znajomość i przestrzeganie przepisów prawnych w zakresie obowiązującym na danym stanowisku pracy,
-
przestrzeganie terminów przy załatwianiu powierzonych spraw,
-
przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej,
-
przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych i ochronie informacji niejawnych,
-
realizację zadań obronnych.
-
§ 14.
-
Gospodarowanie środkami finansowymi odbywa się w racjonalny, celowy i oszczędny sposób z uwzględnieniem szczegółowej staranności w zarządzaniu mieniem gminnym.
-
Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
ROZDZIAŁ IV
PODZIAŁ ZADAŃ I KOMPETENCJI POMIĘDZY KIEROWNICTWO URZĘDU
§ 15.
-
Do zadań Wójta należą wszelkie czynności związane z kierowaniem urzędem, a nie zastrzeżone do kompetencji innych organów.
-
Do zakresu zadań i kompetencji wójta należy w szczególności:
-
kierowanie urzędem i bieżącymi sprawami gminy,
-
wydawanie zarządzeń,
-
reprezentowanie gminy i urzędu na zewnątrz,
-
prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących gminy,
-
składanie oświadczeń woli w imieniu gminy,
-
przedkładanie radzie projektów uchwał i określanie sposobów wykonania uchwał rady,
-
przedkładanie wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej uchwał podejmowanych przez radę,
-
nadzorowanie realizacji budżetu gminy,
-
realizowanie polityki płacowej,
-
wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej oraz upoważnienia pracowników do wydawania decyzji w swoim imieniu,
-
podejmowanie czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
-
udzielanie pełnomocnictw do reprezentowania urzędu i gminy,
-
dokonywanie podziału zadań, kompetencji, odpowiedzialności, a także rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami gminy,
-
podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem gminy,
-
podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji urzędu, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz urzędu,
-
wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
-
sprawowanie ogólnego nadzoru nad funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych gminy, określanie kierunków ich działania oraz udzielanie stosownych wskazówek i wytycznych odnoszących się do realizacji przypisanych zadań,
-
podejmowanie decyzji w sprawach przeciwdziałań w związku ze zwalczaniem zagrożeń, klęsk żywiołowych i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych,
-
sprawowanie funkcji szefa obrony cywilnej gminy,
-
nadzór nad realizacją zadań obronnych w gminie,
-
wydawanie przepisów porządkowych na wypadek zagrożeń bezpieczeństwa obywateli,
-
rozpatrywanie skarg na działalność lub bezczynność pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych,
-
ustalanie wysokości i udzielanie dotacji niepublicznym szkołom podstawowym i przedszkolom,
-
zatwierdzanie rocznych arkuszy organizacyjnych przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum,
-
ocenianie prac dyrektora szkoły w porozumieniu z Kuratorium,
-
udzielanie nagród dla dyrektora szkoły,
-
udzielanie dyrektorowi szkoły urlopów okolicznościowych,
-
nadzorowanie zadań gminy dotyczących:
a) porządku publicznego ochrony przeciwpożarowej,
b) gminnych dróg, ulic, placów i mostów oraz organizacji ruchu drogowego,
c) zagospodarowania przestrzennego gminy i gospodarki nieruchomościami,
d) programów rozwoju gminy i jej promocji,
e) inwestycji gminnych,
f) gospodarki komunalnej w tym; zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną, usuwanie ścieków komunalnych, utrzymaniu czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych wysypisk, ochrony środowiska.
3. Wójt Gminy może upoważnić sekretarza i skarbnika oraz innych pracowników urzędu do realizacji niektórych swoich zadań i kompetencji.
§ 16.
Do zadań Sekretarza Gminy należą w szczególności:
-
-
Wykonywanie zadań powierzonych przez wójta i ponoszenie przed nim odpowiedzialności.
-
Wdraża optymalne zasady organizacji i pełni stały nadzór nad funkcjonowaniem urzędu.
-
-
Organizacja pracy urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne samodzielne stanowiska.
-
Nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej.
-
Nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli przez pracowników urzędu i jednostek organizacyjnych gminy.
-
Prowadzenie spraw związanych z kontrolą zarządczą.
-
Przygotowywanie i przeprowadzenie konkursów na stanowisko dyrektora szkoły i jednostek organizacyjnych.
-
Prowadzenie całokształtu spraw związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
-
Prowadzenie i nadzór nad dokumentacją zebrań wiejskich i rad sołeckich gminy.
-
Przygotowanie i przeprowadzenie naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
-
Inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników urzędu.
-
Wydawanie wszelkich wymaganych zaświadczeń urzędowych.
-
Opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego oraz zakresów czynności poszczególnych pracowników.
-
Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów na stanowisko dyrektora domu kultury.
-
Stałe uzupełnianie biblioteki urzędu w tym przede wszystkim aktualnych aktów normatywnych.
-
Prowadzenie biuletynu informacji publicznej.
-
Prowadzenie książki kontroli urzędu.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady oraz zarządzeń wójta.
-
Przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy.
-
Dekretowanie pism w zastępstwie wójta.
§ 17.
Do zadań Skarbnika Gminy należą w szczególności:
-
Przygotowanie projektu budżetu gminy i układu wykonawczego budżetu.
-
Opracowywanie projektów rozwoju gospodarczego gminy.
-
Zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu.
-
Opracowywanie procedur i projektów przepisów wewnętrznej kontroli finansowej gminy.
-
Pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu gminy.
-
Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych.
-
Przekazywanie samodzielnym stanowiskom pracy oraz gminnym jednostkom organizacyjnym wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektowaniem budżetu.
-
Bezpośrednie kierowanie pracą podległych mu pracowników.
-
Organizowanie i doskonalenie wewnętrznej informacji ekonomicznej w gminie.
-
Sporządzanie sprawozdań i analiz budżetowych.
-
Dokonywanie analiz budżetu i na bieżąco informowanie wójta o jego realizacji.
-
Opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawach budżetu.
-
Zatwierdzanie dowodów księgowych do wypłaty.
-
Koordynowanie i prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagrody wójta dla dyrektorów i nauczycieli.
-
Występowanie z inicjatywa w zakresie nagród, odznaczeń, wysokości dodatku motywacyjnego i funkcyjnego dla dyrektorów.
-
Prowadzenie księgowości Zespołu Szkół w Kozielicach, Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Wiejskich Domów Kultury w Kozielicach i Tetyniu.
-
Kontrola gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych gminy.
-
Prowadzenie ewidencji VAT.
-
Opracowywanie dokumentacji dotyczącej zaciąganych zobowiązań.
-
Analizowanie materiałów finansowo-księgowych opracowywanych przez podległe stanowiska pracy i jednostki organizacyjne gminy.
-
Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych imiennym upoważnieniem wójta.
-
Prowadzenie spraw finansów jednostek pomocniczych.
ROZDZIAŁ V
PODSTAWOWE ZASADY ORGANIZACJI PRACY
§ 18.
-
Zadania poszczególnych pracowników urzędu określane są w imiennych zakresach czynności, za wyjątkiem zadań wójta.
-
W celu wykonywania w pełni zadań urzędu, wójt, sekretarz i skarbnik mogą polecać pracownikowi realizację pilnego zadania nie objętego zakresem czynności.
§ 19.
Czas pracy, sprawy porządkowe i dyscyplinarne pracowników oraz obowiązki pracodawcy urzędu określa:
-
regulamin pracy urzędu,
-
ustawa o pracownikach samorządowych,
-
kodeks pracy.
ROZDZIAŁ VI
ZASADY OPRACOWYWANIA I REALIZACJI AKTÓW PRAWNYCH
§ 20.
-
Projektami aktów prawnych skierowanych do rozpatrzenia przez radę są projekty uchwał.
-
Projektami aktów prawnych wójta w rozumieniu regulaminu są projekty:
-
zarządzeń,
-
decyzji i postanowień w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego,
-
pism okólnych.
§ 21.
-
Projekt aktu prawnego opracowuje stanowisko merytoryczne przy współpracy z radcą prawnym.
-
Każdy projekt aktu prawnego powinien zawierać:
-
tytuł,
-
podstawę prawną,
-
zakres podmiotowy podlegający regulacji,
-
klauzulę wykonalności,
-
określenie terminu wejścia w życie.
-
Do projektu aktu prawnego należy dołączyć uzasadnienie między innymi celowości i potrzebę wydania danego aktu, jego podstawę prawną, skutki dla budżetu.
-
Projekt aktu prawnego powinien być zaopiniowany przez radcę prawnego i zaopatrzony w podpis sporządzającego.
-
Zaopiniowany w ten sposób projekt aktu prawnego przedkłada się do akceptacji wójtowi i składa w biurze rady.
§ 22.
-
Uchwałę po uchwaleniu przez radę i podpisaniu przez przewodniczącego rady, wpisuje się do rejestru uchwał, który prowadzi stanowisko do spraw obsługi rady.
-
Uchwały zawierające prawo miejscowe podlegają ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
-
Akty prawne wójta w postaci zarządzeń i pism okólnych po podpisaniu podlegają rejestracji w rejestrze prowadzonym przez sekretarza.
-
Decyzje i postanowienia rejestrują poszczególne stanowiska pracy.
ROZDZIAŁ VII
OCENY KWALIFIKACYJNE PRACOWNIKÓW
§ 23.
Status prawny pracowników Urzędu określa ustawa o pracownikach samorządowych.
§ 24.
-
-
Pracownicy samorządowi zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych podlegają okresowym ocenom kwalifikacyjnym, na zasadach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych.
-
Szczegółową procedurę dokonywania ocen pracowników, o których mowa w ust. 1 określi wójt w drodze odrębnego zarządzenia.
-
ROZDZIAŁ VIII
KONTROLA WEWNĘTRZNA
§ 25.
-
Kontrolą pracowników urzędu i jednostek organizacyjnych gminy dokonywana jest pod względem:
-
legalności,
-
gospodarności,
-
rzetelności,
-
celowości,
-
terminowości,
-
skuteczności.
-
-
Kontrola wewnętrzna ma na celu w szczególności:
-
badanie zgodności działania z obwiązującymi przepisami prawa,
-
wykrywanie nieprawidłowości i niegospodarności w wykonywaniu zadań,
-
ustalenie przyczyn i skutków stwierdzających nieprawidłowości oraz osób za nie odpowiedzialnych,
-
wskazywanie sposobów i środków umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień oraz przeciwdziałaniu w przyszłości.
§ 26.
-
Do przeprowadzenia kontroli upoważnieni są:
-
komisja rewizyjna rady we wszystkich sprawach dotyczących gminy, zleconych przez radę na podstawie planu kontroli lub doraźnie,
-
Wójt w sprawach działalności kierowników podległych im jednostek organizacyjnych oraz kierowników komórek organizacyjnych urzędu, kierownicy komórek organizacyjnych urzędu w stosunku do podporządkowanych im pracowników
-
Wójt, Sekretarz i Skarbnik w sprawach funkcjonowania Urzędu,
-
Kontrola może dotyczyć całości lub części spraw prowadzonych przez stanowisko pracy lub jednostkę organizacyjną gminy.
-
Z kontroli sporządza się w terminie 7 dni od jej zakończenia protokół pokontrolny, który powinien zawierać nieprawidłowości jak i prawidłowości.
-
O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje wójt.
ROZDZIAŁ IX
ZASADY PODPISYWANIA PISM I OBIEGU KORESPONDENCJI
§ 27.
-
Do podpisu Wójta zastrzeżone są pisma:
-
-
związane z reprezentowaniem gminy na zewnątrz,
-
odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli,
-
zarządzenia i pisma okólne.
-
odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
-
pisma zawierające oświadczenia woli pracodawcy,
-
pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w imieniu wójta,
-
decyzje z zakresu administracji publicznej,
-
oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem gminy,
-
inne pisma z zakresu kompetencji określonych w § 15 niniejszego regulaminu.
-
-
Do czynności określonych w ust. 1 wójt może upoważnić sekretarza, skarbnika, kierownika jednostki organizacyjnej lub pracownika urzędu.
-
Kierownicy komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych gminy podpisują pisma i decyzje administracyjne pozostające w zakresie ich zadań nie zastrzeżone do podpisu wójta.
-
Na przygotowanych projektach decyzji administracyjnych, zarządzeniach, zaświadczeniach i projektach uchwał (na kopii w lewym górnym rogu) osoba sporządzając umieszcza swój podpis.
§ 28.
Szczegółowe zasady postępowania z dokumentacją określa instrukcja kancelaryjna.
ROZDZIAŁ X
ZADANIA SAMODZIELNYCH STANOWISK PRACY
§ 29.
Zadania wspólne komórek organizacyjnych.
-
przygotowywanie projektów aktów prawnych organów gminy oraz innych materiałów przedkładanych pod obrady rady i jej komisji, wykonywanie uchwał rady i zarządzeń wójta,
-
przygotowywanie projektów umów i porozumień,
-
opracowywanie materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu gminy, planowanie zadań rzeczowych i wydatków dotyczących prowadzonego zakresu spraw,
-
realizacja dochodów budżetowych i wydatków określonych w planie finansowym,
-
przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań z prowadzonego zakresu spraw oraz opracowanie programów w zakresie powierzonych zadań,
-
przygotowywanie do podpisu wójta projektów decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń,
-
rozpatrywanie skarg i wniosków radnych i obywateli, interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków komisji,
-
współdziałanie z organami administracji rządowej, innymi jednostki samorządowymi, gminnymi jednostkami organizacyjnymi oraz komórkami organizacyjnymi urzędu w zakresie realizacji zadań,
-
przestrzeganie zasad i trybu wykonywania czynności kancelaryjnych ustalonych instrukcją kancelaryjną,
-
wykonywanie zadań z zakresu pozamilitarnych zadań obronnych i obrony cywilnej,
-
organizowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony danych osobowych, tajemnicy państwowej, służbowej i skarbowej oraz przestrzeganie przepisów w tym zakresie,
-
prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
-
udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie danych osobowych na podstawie prowadzonych na stanowisku rejestrów, ewidencji, zbiorów,
-
współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi podmiotami; prowadzenie spraw związanych ze zleceniem tym podmiotom realizacji zadań publicznych pozostających w zakresie spraw prowadzonych na stanowisku pracy,
-
prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy pomocowych, udziałem w projektach lub sporządzaniem własnych projektów i wniosków wynikających z zakresu spraw prowadzonych na stanowisku pracy,
-
właściwe załatwianie interesantów i stosunek do nich,
-
należyte ewidencjonowanie i przechowywanie akt, zbiorów, zarządzeń i rejestrów,
-
przygotowywanie i przekazywanie do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej informacji publicznych z zakresu spraw prowadzonych na stanowisku pracy, zgodnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej,
-
udostępnianie na wniosek informacji publicznych, które nie zostały udostępnione w Biuletynie Informacji Publicznej z zakresu spraw prowadzonych na stanowisku.
§ 30.
Zadania poszczególnych samodzielnych stanowisk pracy.
Do zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności:
-
-
Zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej.
-
Zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne.
-
Kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji.
-
Okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w urzędzie i nadzorowanie jego realizacji.
-
Szkolenie pracowników urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
-
§ 31.
Do zadań samodzielnego stanowiska Radcy Prawnego należy:
-
-
Stwierdzanie zgodności z prawem spraw prowadzonych przez gminę.
-
Wydawanie opinii i wniosków prawnych.
-
Prowadzenie sporów sądowych prowadzonych przez gminę.
-
§ 32.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obsługi kancelarii urzędu i kancelarii informacji niejawnych należy w szczególności:
-
Obsługa sekretarska wójta.
-
Prowadzenie kancelarii urzędu.
-
Sprawowanie funkcji kierownika kancelarii informacji niejawnych.
-
Prowadzenie ewidencji upoważnień wydawanych przez wójta.
-
Obsługa interesantów.
-
Obsługa centrali telefonicznej.
-
Prowadzenie ewidencji skarg i wniosków.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Kompletowanie materiałów przedkładanych przez sekretarza i skarbnika.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
§ 33.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego należy w szczególności:
w zakresie spraw obronnych
-
Opracowywania i aktualizowania dokumentów w ramach planowania i programowania obronnego, w tym:
-
planu operacyjnego funkcjonowania gminy,
-
dokumentów stanowiska kierowania (SK) i przemieszczania się na zapasowe miejsce pracy wójta.
-
-
Opracowania, prowadzenia i aktualizowania dokumentów stałego dyżuru.
-
Organizowania i przeprowadzenia kwalifikacji wojskowej.
-
Reklamowania osób od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
-
Wykonywania zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych (przygotowywania projektów decyzji administracyjnych) na terenie gminy oraz opracowywania:
-
planu świadczeń osobistych w czasie pokoju,
-
planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
-
planu świadczeń rzeczowych w czasie pokoju,
-
planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w czasie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
-
zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze gminy.
-
Opracowywania i aktualizowania dokumentów (planu) akcji kurierskiej.
-
Planowania i organizowania szkolenia obronnego na terenie gminy, w tym:
-
opracowywanie programów szkolenia obronnego,
-
opracowywanie rocznych planów szkolenia obronnego pracowników urzędu i podległych jednostek organizacyjnych,
-
opracowywanie dokumentów ćwiczeń i treningów obronnych, akcji kurierskiej, szkolenia zespołu kierującego akcją kurierską.
w zakresie spraw obrony cywilnej
-
Opracowywania i aktualizowania planu obrony cywilnej gminy.
-
Opracowywania i uzgadniania rocznych planów działania.
-
Organizowania, prowadzenia i koordynowania szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej.
-
Organizowania szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej.
-
Przygotowania i zapewnienia działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach.
-
Tworzenia i przygotowania do działania jednostek organizacyjnych (formacje) obrony cywilnej.
-
Przygotowania i organizowania ewakuacji (przyjęcia) ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze.
-
Planowania i zapewnienia środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności.
-
Planowania i zapewnienia ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem.
-
Koordynowania w gminie realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem publicznych urządzeń zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych.
-
Planowania i zapewnienia ochrony medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowania przygotowania zakładów opieki zdrowotnej do niesienia jej pomocy.
-
Zaopatrywania organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie, niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienia odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania.
-
Integrowania sił obrony cywilnej oraz służb, w sanitarno-epidemiologicznych i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska.
-
Opiniowania projektów aktów prawa miejscowego mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej.
-
Ustalania wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na obszarze gminy, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej.
-
Współpracy z terenowymi organami administracji wojskowej.
-
Przygotowania i zapewnienia niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych.
-
Prowadzenia magazynu i ewidencjonowania sprzętu obrony cywilnej.
-
Ustalania zadań i kontrolowania ich realizacji oraz koordynowania i kierowania działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w instytucjach, u przedsiębiorców, w społecznych organizacjach ratowniczych i w innych jednostkach organizacyjnych działających na obszarze gminy.
-
Opracowywania informacji dotyczących realizowanych zadań w zakresie obrony cywilnej.
w zakresie zarządzania kryzysowego
-
Obsługi i funkcjonowania gminnego zespołu zarządzania kryzysowego.
-
Kierowania działaniami prowadzonymi na obszarze gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia, zgodnie z ustawą o stanie klęski żywiołowej.
-
Kierowania działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem zagrożeń na terenie gminy.
-
Realizowania zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
-
opracowywania i przedkładania Staroście Pyrzyckiemu do zatwierdzenia gminnego planu reagowania kryzysowego,
-
realizowania zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego.
-
Zarządzania, organizowania i prowadzenia szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia.
-
Wykonywania przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy.
-
Przeciwdziałania skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym.
-
Realizowania zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej.
-
Zapewnienia na obszarze gminy:
-
pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
-
współdziałania z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
-
nadzoru nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
-
Współpracy z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
-
Współdziałania z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne.
-
Realizacji zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
-
Współpraca z policją, państwową strażą pożarną, wojskiem i innymi jednostkami bezpieczeństwa publicznego.
-
Prowadzenie ksiąg inwentarzowych OSP oraz całość spraw związanych z działalnością ppoż. gminy.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
§ 34.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obsługi Rady Gminy, kadr, ewidencji ludności i dowodów osobistych należy w szczególności:
-
Prowadzenie spraw kadrowych urzędu.
-
Prowadzenie ewidencji ludności.
-
Wydawanie dowodów osobistych.
-
Prowadzenie spraw związanych z wnioskowaniem robót publicznych i interwencyjnych.
-
Obsługa sesji rady, komisji rady i biura przewodniczącego rady.
-
Przygotowywanie projektów planu pracy rady i porządku dziennego sesji.
-
Przygotowywanie materiałów na posiedzenia rady, komisji oraz zapewnienie ich terminowego dostarczania.
-
Przekazywanie uchwał rady do wojewody, regionalnej izby obrachunkowej oraz na stanowisko ds. obsługi sekretariatu.
-
Przygotowywanie i przesyłanie materiałów do publikacji prawa miejscowego.
-
Prowadzenie spraw wyborów i referendów.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady oraz zarządzeń wójta.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
§ 35.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. gospodarki komunalnej i działalności gospodarczej należy w szczególności:
-
Gospodarowanie obiektami komunalnymi.
-
Rejestracja ujęć wód podziemnych i kontrola prawidłowości prowadzenia eksploatacji tych ujęć.
-
Nadzór nad działalnością prowadzoną na terenie gminy, a dotyczącą:
-
melioracji gminnych,
-
kanalizacji deszczowej,
-
-
Nadzorowanie funkcjonowania cmentarzy komunalnych.
-
Koordynowanie i współpraca z zarządem dróg publicznych.
-
Utrzymanie dróg gminnych.
-
Oznakowanie dróg gminnych oraz wnioskowanie do zarządu dróg publicznych o oznakowanie dróg będących w ich posiadaniu.
-
Organizowanie wyłapywania bezdomnych zwierząt.
-
Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem gminy w energię elektryczną.
-
Prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulic.
-
Przygotowanie dokumentacji przetargowych w zakresie gospodarki komunalnej.
-
Prowadzenie spraw w zakresie prac społeczno-użytecznych.
-
Prowadzenie spraw w zakresie ewidencji działalności gospodarczej.
-
Wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu.
-
Prowadzenie spraw związanych z transportem publicznym.
-
Realizacja funduszu sołeckiego (na wniosek sołectwa dokonywanie zakupu materiałów i usług).
-
Opisywanie faktur merytorycznie oraz dopilnowanie złożenia podpisu sołtysa na fakturze pod klauzulą wg podanego wzoru.
-
Sporządzanie dokumentu OT.
-
Nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem środków zgodnie z wnioskami sołectw.
-
Nadzór nad pracownikami odpracowującymi karę.
-
Prowadzenie archiwum urzędu.
-
Zaopatrzenie urzędu.
-
Prenumerata czasopism oraz zaopatrywanie urzędu w wydawnictwa specjalistyczne.
-
Prowadzenie magazynu sprzętu.
-
Kierowanie i nadzór nad pracownikami obsługi.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
§ 36.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. gospodarki odpadami, oświaty i księgowości należy w szczególności:
-
-
-
Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gospodarowania odpadami.
-
Przygotowywanie dokumentów przetargowych, w tym specyfikacji istotnych warunków zamówienia na odbiór odpadów.
-
Ścisła współpraca ze „Związkiem Gmin Dolnej Odry” w zakresie odpadów.
-
Nadzór nad organizacją odbioru i wywozu odpadów stałych i płynnych na terenie gminy.
-
Opiniowanie przedłożonych przez podmioty gospodarcze programów Gospodarki Odpadami.
-
Przygotowywanie postanowień i decyzji administracyjnych z zakresu gospodarki odpadami.
-
Prowadzenie ewidencji rejestru zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.
-
Przygotowanie zezwoleń na świadczenie usług z zakresu usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
-
Nadzór nad działalnością prowadzoną na terenie gminy, a dotyczącą:
-
-
-
składowisk odpadów komunalnych,
-
-
odbioru i transportu odpadów komunalnych stałych i płynnych.
-
-
-
Sporządzanie sprawozdań zbiorczych zestawień masy i rodzajów odpadów odebranych przez pomioty gospodarcze działające na terenie gminy.
-
Prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbiór odpadów stałych i płynnych od właścicieli nieruchomości i podmiotów gospodarczych gminy.
-
Windykacja należności za odpady stałe i płynne.
-
Prowadzenie całokształtu spraw związanych z zakładaniem, przekształcaniem i likwidacją szkół oraz placówek oświatowych, a także siecią szkół i przedszkoli.
-
Sprawdzanie i opiniowanie przed zatwierdzeniem arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów.
-
Koordynowanie i nadzór nad działalnością gminnych przedszkoli i szkół oraz zadań edukacyjnych dofinansowywanych przez gminę.
-
Prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowiska dyrektora szkoły.
-
Przygotowywanie propozycji oceny pracy dyrektorów szkół i placówek, w zakresie realizacji zadań podlegających nadzorowi organu prowadzącego.
-
Kontrola spełnienia obowiązku nauki.
-
Wykonywanie analiz i danych statystycznych dotyczących szkół, przedszkoli, opracowywanie sprawozdawczości zbiorczej.
-
Współpraca z Kuratorium Oświaty.
-
Przygotowywanie projektów zarządzeń wójta, uchwał rady oraz niezbędnych regulaminów dotyczących stanowiska pracy.
-
Nadzór merytoryczny nad szkołami.
-
Prowadzenie ewidencji księgowej wydatków jednostek budżetowych:
-
- Zespołu szkół w Kozielicach,
- Ośrodka Pomocy Społecznej.
-
-
Dekretacja dowodów finansowych.
-
Uzgadnianie sald ze stanowiskami analitycznymi i kontrahentami.
-
Miesięczne sprawozdania budżetowe,
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
-
§ 37.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska należy w szczególności:
-
Prowadzenie spraw zagospodarowania przestrzennego gminy.
-
Wydawanie warunków zabudowy.
-
Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przedsięwzięć mogącymi znacznie oddziaływać na środowisko.
-
Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie.
-
Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
-
Przekazywanie materiałów niebezpiecznych dla środowiska do utylizacji.
-
Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia.
-
Wnioskowanie o uznanie za park wiejski terenów, na których znajduje się starodrzew.
-
Wnioskowanie o uznanie drzew za pomnik przyrody oraz prowadzenie jego dokumentacji.
-
Nakładanie obowiązku wykonania niezbędnego zabezpieczenia wody i gleby przed zniszczeniem gruntów ściekami oraz atmosferą.
-
Współpraca z organizacjami łowieckimi.
-
Prowadzenie spraw związanych ze zmianą stosunków wodnych na gruntach.
-
Prowadzenie spraw związanych z obszarami NATURA 2000.
-
Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem azbestu.
-
Przygotowywanie dokumentacji i prowadzenie procedur przetargowych dotyczących ważniejszych inwestycji gminnych.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres.
§ 38.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. budownictwa, inwestycji i zamówień publicznych należy w szczególności:
-
Koordynowanie inwestycji gminnych.
-
Przygotowywanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej inwestycji gminnych.
-
Przygotowanie dokumentacji i prowadzenie procedur przetargowych dotyczących inwestycji gminnych.
-
Prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi gminy i urzędu.
-
Współpraca z innymi stanowiskami pracy w zakresie pozyskiwania funduszy inwestycyjnych.
-
Wnoszenie uwag i wniosków oraz opinii do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
-
Wydawanie warunków technicznych przyłączeniowych.
-
Remonty i modernizacja dróg gminnych, budynków i obiektów gminnych.
-
Wydawanie decyzji w sprawie umieszczenia infrastruktury technicznej w pasie drogowym
-
Wydawanie decyzji o zajęciu pasa drogowego na cele budowlane, na drogach gminnych.
-
Prowadzenie nadzoru nad prawidłowym użytkowaniem drzewostanu i zieleni na terenie gminy.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
§ 39.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. promocji gminy i funduszy pomocowych należy w szczególności:
-
-
Sporządzanie wniosków o pozyskiwanie środków pozabudżetowych na zadania własne gminy:
-
Koordynowanie i nadzór nad sporządzeniem wniosków na projekty związane z działalnością świetlic i domów kultury, zespołu szkól publicznych, stowarzyszeń, ośrodka pomocy społecznej, zabytków.
-
Rozliczanie umów na pozyskane środki.
-
Promocja gminy:
-
-
-
-
prowadzenie strony internetowej urzędu:
-
aktualności,
-
eksponowanie osiągnięć,
-
przedstawianie walorów w szczególności dla zagospodarowania przez inwestorów wyznaczonych terenów pod przemysł i usługi, budownictwo letniskowe i mieszkaniowe, terenów pod rekreację i wypoczynek.
-
-
-
-
-
Współpraca i koordynowanie promocji gminy z lokalnymi i krajowymi mediami
-
Prowadzenie spraw związanych z ochroną zabytków.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
-
§ 40.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. podatków i księgowości syntetycznej należy w szczególności:
-
Wymiar podatków.
-
Prowadzenie kart gospodarstw rolnych.
-
Kompletowanie i sprawdzanie deklaracji i informacji podatkowych.
-
Rozliczenia skutków ulg w podatkach (warunki Ministra Finansów) oraz sprawozdawczość w tym zakresie.
-
Prowadzenie spraw związanych z odraczaniem, umarzaniem rozkładaniem na raty należności podatkowych.
-
Prowadzenie spraw związanych z podatkiem od psów.
-
Prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów podatku rolnego oraz lokalnych.
-
Prowadzenie spraw związanych z podatkiem akcyzowym zawartym w cenie oleju napędowego.
-
Wydawanie zaświadczeń o aktualnej wielkości gospodarstw rolnych w ha. fizycznych i przeliczeniowych.
-
Prowadzenie spraw związanych z wnioskami dot. ulg z tytułu nabycia gruntów, inwestycyjnych, żołnierskich.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
§ 41.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. księgowości budżetowej należy w szczególności:
-
-
Prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej dochodów i wydatków budżetu gminy.
-
Miesięczne zestawienie dochodów i wydatków.
-
Dekretacja dowodów finansowych.
-
Uzgadnianie sald z stanowiskami analitycznymi i kontrahentami.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
-
§ 42.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. płac i ubezpieczeń społecznych należy w szczególności:
-
Naliczanie i rozliczanie płac pracowników urzędu i jednostek organizacyjnych gminy.
-
Prowadzenie spraw z rozliczaniem pracowników:
-
-
z podatku dochodowego,
-
z zaliczek.
-
-
Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
-
Wystawianie zaświadczeń.
-
Rozliczanie spraw ZUS w tym składanie deklaracji.
-
Prowadzenie ksiąg druków ścisłego zarachowania.
-
Sporządzanie przelewów oraz innych dowodów wpłaty.
-
Ustalanie kapitału początkowego w sprawach ubezpieczeń społecznych.
-
Prowadzenie zadań związanych z systemem informacji oświatowej.
-
Rozliczanie sołtysów różnych świadczeń.
-
Prowadzenie spraw Skarbnika podczas jego nieobecności.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
§ 43.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. ewidencji własności gminy i gospodarowania nieruchomościami należy w szczególności:
-
Prowadzenie ewidencji nieruchomości.
-
Gospodarowanie nieruchomościami w tym dzierżaw, najmów itp.
-
Prowadzenie spraw związanych z opłatą adiacencką:
-
podziałową,
-
związaną z infrastrukturą techniczną,
-
planistyczną,
-
współpraca z rzeczoznawcą majątkowym.
-
Prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem nieruchomości.
-
Prowadzenie ksiąg środków trwałych projektów używania.
-
Prowadzenie ksiąg środków nietrwałych projektów używania.
-
Prowadzenie ewidencji środków trwałych i nietrwałych oraz sprawozdawczości projektów w tym zakresie.
-
Prowadzenie spraw związanych z rolnictwem oraz obsługa rolników.
-
Wydawanie zaświadczeń o wielkości gospodarstw rolnych w ha. fizycznych do celów emerytalno-rentowych.
-
Nadawanie numerów nieruchomości.
-
Wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości i rozgraniczenia.
-
Prowadzenie spraw związanych z wieczystym użytkowaniem.
-
Komunalizacja.
-
Fakturowanie czynszów.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
§ 44.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. windykacji należy w szczególności:
-
Księgowość analityczna podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i od środków transportowych.
-
Prowadzenie windykacji zobowiązań podatkowych, opłat administracyjnych oraz cywilno-prawnych.
-
Księgowanie czynszów, opłaty za zajęcie pasa drogowego, opłaty adiacenckiej i planistycznej.
-
Zabezpieczenie zobowiązań podatkowych oraz opłat administracyjnych.
-
Wydawanie zaświadczeń o zaległościach podatkowych.
-
Sprawozdawczość w zakresie zaległości przedsiębiorców.
-
Prowadzenie spraw związanych z podatkiem akcyzowym zawartym w cenie oleju napędowego.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
§ 45.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obsługi informatycznej i Administratora Bezpieczeństwa Informacji należy w szczególności:
-
-
Administrowanie lokalną siecią komputerową.
-
Nadzorowanie eksploatacji funkcjonujących systemów informatycznych.
-
Wdrażanie nowych systemów i technologii informatycznych.
-
Szkolenie pracowników urzędu w zakresie obsługi programów użytkowych.
-
Koordynacja wdrożeń programów, systemów informatycznych, sieciowych systemów operacyjnych, zakupów sprzętu komputerowego i oprogramowania.
-
Ochrona systemów i sieci teleinformatycznych dotyczących informacji niejawnych i współpraca w tym zakresie z Pełnomocnikiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
-
Wykonywanie obowiązków Administratora Bezpieczeństwa Informacji w zakresie ochrony danych osobowych.
-
Opieka nad sprzętem informatycznym (konserwacje, przeglądy, rozbudowa, naprawy).
-
Opieka nad infrastrukturą informatyczną (sieć informatyczna).
-
Nadzorowanie pracy sieci informatycznej i jej rozwój.
-
Opieka nad aplikacjami użytkowymi (instalowanie nowych wersji programów, konserwacja i ich naprawa).
-
Tworzenie kopii zapasowych danych oraz archiwizowanie danych.
-
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta.
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność za powierzony zakres czynności.
§ 46.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. hali sportowej należy w szczególności:
-
Wnioskowanie w sprawie utworzenia warunków prawno-organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej, sportu i turystyki, w tym celu współdziałanie ze stowarzyszeniami kultury fizycznej i turystycznej oraz udzielanie im pomocy w realizacji zadań objętych porozumieniami o współpracy.
-
Zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym w pomieszczeniach hali sportowej, obiektach i boiskach sportowo-rekreacyjnych w gminie.
-
Organizacja imprez oraz współdziałanie w imprezach o charakterze sportowym, wyczynowym, turystycznym lub rekreacyjnym.
-
Koordynowanie działalności w zakresie sportu i kultury fizycznej i turystyki (WDK Kozielice, WDK Tetyń, kluby, stowarzyszenia sportowe oraz sołectwa gminy).
-
Administrowanie boiskami sportowymi oraz obiektami i lokalami sportowymi w gminie w zakresie:
-
sprawowanie nadzoru nad mieniem w nich zgromadzonym,
-
pobierania opłat za korzystanie z hali sportowej zgodnie z zarządzeniem wójta oraz rozliczanie się z nich w cyklu miesięcznym,
-
Organizacja oraz współdziałanie w przygotowaniu imprez rekreacyjnych, sportowych i turystycznych o randze regionalnej, krajowej oraz międzynarodowej na terenie gminy.
-
Opracowywanie szczegółowych planów wydatkowania środków przewidzianych w budżecie gminy na zadania z zakresu kompetencji stanowiska.
-
Współredagowanie z jednostkami gminy projektu kalendarza imprez na każdy rok kalendarzowy i przedkładanie go Dyrektorom Wiejskich Domów Kultury w Kozielicach i Tetyniu.
-
Przygotowanie danych do projektu budżetu.
-
Przygotowanie danych do sprawozdawczości.
-
Opracowywanie projektów uchwał rady gminy oraz zarządzeń wójta
-
Inne sprawy zlecone przez wójta.
-
Odpowiedzialność z powierzony zakres czynności.
§ 47.
Szczegółowy zakres uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności pracowników urzędu określają zakresy czynności.
ROZDZIAŁ XI
SKARGI I WNIOSKI
§ 48.
-
Skargi i wnioski wpływające do urzędu podlegają ewidencji w rejestrze skarg i wniosków.
-
Rejestr skarg i wniosków znajduje się w sekretariacie urzędu.
-
Skargi i wnioski rozpatrywane są przez wójta w trybie określonym w Kodeksie Postępowania Administracyjnego.
-
Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach 1430 - 1630.
-
W przypadku nieobecności wójta interesantów, o których mowa w ust. 4 przyjmuje sekretarz lub upoważniony pracownik.
ROZDZIAŁ XII
WYKAZ GMINNYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
§ 49.
-
-
-
Ośrodek Pomocy Społecznej w Kozielicach.
-
Zespół Szkół w Kozielicach.
-
Wiejski Dom Kultury w Kozielicach.
-
Wiejski Dom Kultury w Tetyniu.
-
-
ROZDZIAŁ XIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 50.
-
Realizacja zadań, które wymagają szczególnych kwalifikacji zawodowych może następować na podstawie umów prawa cywilnego.
-
Interpretacje postanowień niniejszego regulaminu oraz udzielanie wyjaśnień z tym związanych stanowią kompetencję wójta.
-
W urzędzie stosowane są instrukcje, regulaminy i inne unormowania prawne wprowadzone zarządzeniami wójta.
-
Zmiany w niniejszym regulaminie mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego wprowadzenia.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
10 02 2015 10 57 59Struktura organizacyjna (DOC, 34.50Kb) | 2015-02-10 10:57:59 | 45 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Andrzej Chodanowski Data wytworzenia:
10 lut 2015
Osoba dodająca informacje
Andrzej Chodanowski Data publikacji:
10 lut 2015, godz. 10:57
Osoba aktualizująca informacje
Andrzej Chodanowski Data aktualizacji:
12 lut 2015, godz. 12:21